Меню

Найбільші постачальники літій-іонних батарей у світі у 2024 році

 

Корейська дослідницька компанія SNE Research опублікувала статистику продажу літій-іонних (li-ion) акумуляторів у світі у 2024 році. Нова публікація доповнює звіт, який вийшов два тижні тому, в якому було підраховано акумулятори, встановлені в електромобілі минулого року.

У новому звіті автори наводять дані про продажі , зокрема літій-іонних батарей для систем накопичення енергії (ESS).

SNE Research зазначає, що ринок виріс на 39%, і продаж акумуляторів у 2024 році становив 1460 ГВт*год. У тому числі було продано 1157 ГВт*год батарей для електромобілів та 303 ГВт*год для ESS. Відзначається збільшення ваги накопичувачів енергії – їхня частка у загальних продажах досягла 20,8%, тоді як у 2023 році становила 17,6%.

Основною тенденцією на ринку, на думку авторів, стало швидке зниження частки трьох корейських виробників, що входять до першої десятки (LG Energy Solution, SK On та Samsung SDI), та збільшення частки китайських компаній. Частка корейців, що становила 2023 року 24%, впала до 14%. Однією з причин падіння корейських компаній є популярність літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів, у виробництві яких сильні китайці. LFP все більше використовуються в електромобілях «через їхню цінову конкурентоспроможність і чудову термічну стабільність».

Беззаперечним лідером світового рейтингу продажів стала китайська CATL з часткою ринку 41% (+5% порівняно з 2023). На другому місці знаходиться BYD, частка якої залишилася без змін порівняно з попереднім роком – 15%. Розрив колосальний.

Усі некитайські компанії першої десятки (три корейські плюс Panasonic) погіршили свої позиції, і продаж зріс тільки у Panasonic, але лише на 2%.

У сегменті зберігання енергії частка CATL, що посіла перше місце, склала 36,3%. Мабуть, найзнаковіший міжнародний проект у портфелі CATL – це (майбутнє) постачання акумуляторів на 19 ГВт*год для мегапроекту з цілодобової поставки сонячної електроенергії в ОАЕ. Друге місце в сегменті посіла китайська EVE, значно випередивши BYD, що йде на третьому місці. Втім, у портфелі у BYD сьогодні також дуже великі зарубіжні контракти , тому компанія може покращити свої позиції.

Загальна частка ринку 10 найбільших компаній незначно знизилася з 92% до 90% у 2024 році, що свідчить про загострення конкуренції на ринку та зростання інших гравців, які не потрапили до списку.