Корейська дослідницька компанія SNE Research опублікувала статистику продажу літій-іонних (li-ion) акумуляторів для електромобілів у 2023 році (підраховуються батареї, встановлені в електромобілі, зареєстровані протягом звітного року).
Цікаво порівняти нові дані з тим самим рейтингом 2020 року .
Що привертає увагу у першу чергу?
Звісно, зростання ринку у натуральному вираженні. Він виріс у 3,7 рази зі 192,9 ГВт*год у 2020 році до 705,4 ГВт*год у минулому.
Також не можна не відзначити зростання частки Китаю на світовому ринку. Шість компаній першої десятки представляють КНР, три Південну Корею, одну Японію.
Лідер CATL залишився на своєму місці та зміцнив позиції. Його обсяги постачань зросли більш ніж п'ять разів порівняно з 2020 р. А ось на другому місці тепер розташувалася також китайська BYD. Південнокорейську LG відсунули на третє місце, а японську Panasonic – на четверте. Panasonic, основний постачальник батарей для "Тесла", рік у рік втрачає ринкові позиції. У 2023 році його частка становила лише 6,4%, хоча у 2020 році вона становила 17,1%.
Сумарна частка CATL та BYD досягла 52,6% світового ринку за підсумками минулого року.
Найбільші темпи річного зростання (2022-2023) відзначено у китайської Eve Energy – 129,8%.
SNE Research також окремо публікує інформацію про ринок акумуляторів для систем накопичення енергії (раніше дані публікувалися спільно). Але в цій публікації відсутня розбивка по компаніях. Згідно з SNE Research, обсяг ринку у 2023 році становив 185 ГВт*год.
Інша дослідна компанія InfoLink публікує свій рейтинг найбільших постачальників акумуляторних осередків для систем накопичення енергії. За її даними у 2023 році обсяг ринку становив 196,7 ГВт*год. Перші три місця посіли китайські CATL, BYD та Eve Energy. Річний обсяг постачання CATL перевищив 70 ГВт*год.